Szkoła Podstawowa w Kołaczycach
Nawigacja
ZSPiG

Szkoła

Historia szkoły

Dla nauczycieli

Dla uczniów

Dla rodziców

Dokumenty szkolne

Organizacje

Klasy

Wydarzenia

Sukcesy

Konkursy

Opieka zdrowotna

Orlik 2012

Plan lekcji

Biblioteka szkolna

Świetlica szkolna

Logopeda

Projekty Edukacyjne

Gazetki szkolne

Nasza gmina, powiat

Kontakt

Szkolna Metamorfoza

Koła Muzyczne

Losowa fotografia
Godło
Certyfikaty
Szkoła Bez Przemocy
Szkoła Odkrywców Talentów
Europejski Fundusz Społeczny
BIP
Ankieta
Jak podoba wam się nowa skórka strony internetowej szkoły

Bardzo
Bardzo
60% [378 Głosów]

Średnio
Średnio
17% [109 Głosów]

Nie podoba się
Nie podoba się
22% [138 Głosów]

Głosów: 625
Od: 03/06/2013 20:22
do: 16/06/2017 01:38

Archiwum ankiet
Kalendarz
Po Wt śr Cz Pi So Ni
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30      
Projekt edukacyjny dla klas pierwszych

logoSzkoła Podstawowa w Kołaczycach

1 kwietnia 2009r.

przystąpiła do Projektu Edukacyjnego

„Pierwsze Uczniowskie Doświadczenia Drogą do Wiedzy”

Projekt współfinansowany przez Unie Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego realizowanego przez Grupę Edukacyjną S.A. na zlecenie Ministra Edukacji Narodowej.

Projekt obejmuje 2.700 szkół podstawowych z terenu sześciu województw:

  • lubelskiego,
  • łódzkiego,
  • małopolskiego,
  • podkarpackiego,
  • śląskiego,
  • świętokrzyskiego.

 

Ze względu na dużą liczbę zgłoszeń udział szkół w projekcie odbył się na zasadzie losowania. W projekcie bierze udział 450 szkół z woj. podkarpackiego w tym również i nasza szkoła.

Projektem objęci zostaną uczniowie klasy pierwszej do 2011 r. Uczniowie klas pierwszych zyskują dodatkowe zajęcia pozalekcyjne i środki dydaktyczne na kwotę 8 tysięcy zł.

 

Koncepcja projektu oparta została na założeniach głęboko humanistycznej teorii inteligencji wielorakich.

Twórca teorii – Howard Gardner uważa, że każdy człowiek posiada wszystkie typy inteligencji. Współczesna szkoła urzeczywistniając nowoczesne koncepcje wychowania musi uwzględniać zmieniające się potrzeby i możliwości wychowanków, sprzyjać procesom optymalizacji osiągnięć szkolnych i przygotować do życia w zmieniającej się rzeczywistości. Proces kształcenia oparty na aktywności i samodzielności, wiązaniu poznania z działaniem i respektowaniu indywidualnego profilu inteligencji, to istota nowoczesnej szkoły. Warunkiem zdobywania doświadczeń i przekształcania ich w kompetencje jest aktywność własna ucznia. Na etapie nauczania początkowego każdy uczeń potrzebuje wsparcia dla efektywnej realizacji własnego potencjału.

uczeń

Istotą projektu jest wielokierunkowe i wieloaspektowe wspieranie rozwoju uczniów nakierowane na rozwój kompetencji kluczowych, poprzez praktyczne działania dzieci pod kierunkiem nauczyciela.

Wykorzystanie w praktyce teorii H. Gardnera zapewnieni uczniom doświadczenia edukacyjne i społeczne na miarę ich zainteresowań, uzdolnień, możliwości i potrzeb.

Umożliwi działania we wszystkich dziedzinach aktywności, a szczególnie:

 

  • językowej (język ojczysty i obcy),
  • matematyczno - przyrodniczej,
  • artystycznej i ruchowej,
  • komunikacyjno - informacyjnej,
  • społecznej (intra i interpersonalnej).

Wprowadzenie nowych treści i metod odbywać się będzie na bazie opracowanych na potrzeby projektu materiałów metodycznych. Praca z dziećmi będzie prowadzona podczas zajęć obowiązkowych oraz na zajęciach dodatkowych. Twórczy nauczyciel, uczestnicząc w projekcie, ma szansę na realizację autorskiego pomysłu, nie ograniczonego sztywnymi ramami realizowanego programu nauczania. Dobór najwłaściwszych sposobów oddziaływania na dziecko będzie wynikał ze znajomości profilu inteligencji każdego ucznia, jego zainteresowań i potrzeb.

uczniowie1

Nauczyciel po zdiagnozowaniu profili inteligencji swoich uczniów ich zainteresowań i możliwości dobierze najwłaściwsze sposoby oddziaływań .

 

Efektem uczestnictwa uczniów w zajęciach dodatkowych będzie pokaz osiągnięć zaprezentowany na forum publicznym.

uczniowie2

Szczegółowe informacje dotyczące projektu znajdują się na stronie internetowej http://www.pierwszaki.eu

I etap – prowadzi naucz. Lucyna Jedziniak

II etap – prowadzi naucz. Beata Perchał

III etap – prowadzi naucz. Anna Płazińska

 

Uczniowie klas pierwszych podczas zajęć Projektu Edukacyjnego

 

 

 

uczniowie3

Komentarze
Brak dodanych komentarzy. Może czas dodać swój?
Dodaj komentarz
Nick:*
E-Mail:*
Strona:
Treść:*

Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony

Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?