- Drukuj
- 01 gru 2009
- 12905 czytań
- 0 komentarzy
Szkoła Podstawowa w Kołaczycach
1 kwietnia 2009r.
przystąpiła do Projektu Edukacyjnego
„Pierwsze Uczniowskie Doświadczenia Drogą do Wiedzy”
Projekt współfinansowany przez Unie Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego realizowanego przez Grupę Edukacyjną S.A. na zlecenie Ministra Edukacji Narodowej.
Projekt obejmuje 2.700 szkół podstawowych z terenu sześciu województw:
- lubelskiego,
- łódzkiego,
- małopolskiego,
- podkarpackiego,
- śląskiego,
- świętokrzyskiego.
Ze względu na dużą liczbę zgłoszeń udział szkół w projekcie odbył się na zasadzie losowania. W projekcie bierze udział 450 szkół z woj. podkarpackiego w tym również i nasza szkoła.
Projektem objęci zostaną uczniowie klasy pierwszej do 2011 r. Uczniowie klas pierwszych zyskują dodatkowe zajęcia pozalekcyjne i środki dydaktyczne na kwotę 8 tysięcy zł.
Koncepcja projektu oparta została na założeniach głęboko humanistycznej teorii inteligencji wielorakich.
Twórca teorii – Howard Gardner uważa, że każdy człowiek posiada wszystkie typy inteligencji. Współczesna szkoła urzeczywistniając nowoczesne koncepcje wychowania musi uwzględniać zmieniające się potrzeby i możliwości wychowanków, sprzyjać procesom optymalizacji osiągnięć szkolnych i przygotować do życia w zmieniającej się rzeczywistości. Proces kształcenia oparty na aktywności i samodzielności, wiązaniu poznania z działaniem i respektowaniu indywidualnego profilu inteligencji, to istota nowoczesnej szkoły. Warunkiem zdobywania doświadczeń i przekształcania ich w kompetencje jest aktywność własna ucznia. Na etapie nauczania początkowego każdy uczeń potrzebuje wsparcia dla efektywnej realizacji własnego potencjału.
Istotą projektu jest wielokierunkowe i wieloaspektowe wspieranie rozwoju uczniów nakierowane na rozwój kompetencji kluczowych, poprzez praktyczne działania dzieci pod kierunkiem nauczyciela.
Wykorzystanie w praktyce teorii H. Gardnera zapewnieni uczniom doświadczenia edukacyjne i społeczne na miarę ich zainteresowań, uzdolnień, możliwości i potrzeb.
Umożliwi działania we wszystkich dziedzinach aktywności, a szczególnie:
- językowej (język ojczysty i obcy),
- matematyczno - przyrodniczej,
- artystycznej i ruchowej,
- komunikacyjno - informacyjnej,
- społecznej (intra i interpersonalnej).
Wprowadzenie nowych treści i metod odbywać się będzie na bazie opracowanych na potrzeby projektu materiałów metodycznych. Praca z dziećmi będzie prowadzona podczas zajęć obowiązkowych oraz na zajęciach dodatkowych. Twórczy nauczyciel, uczestnicząc w projekcie, ma szansę na realizację autorskiego pomysłu, nie ograniczonego sztywnymi ramami realizowanego programu nauczania. Dobór najwłaściwszych sposobów oddziaływania na dziecko będzie wynikał ze znajomości profilu inteligencji każdego ucznia, jego zainteresowań i potrzeb.
Nauczyciel po zdiagnozowaniu profili inteligencji swoich uczniów ich zainteresowań i możliwości dobierze najwłaściwsze sposoby oddziaływań .
Efektem uczestnictwa uczniów w zajęciach dodatkowych będzie pokaz osiągnięć zaprezentowany na forum publicznym.
Szczegółowe informacje dotyczące projektu znajdują się na stronie internetowej http://www.pierwszaki.eu
I etap – prowadzi naucz. Lucyna Jedziniak
II etap – prowadzi naucz. Beata Perchał
III etap – prowadzi naucz. Anna Płazińska
Uczniowie klas pierwszych podczas zajęć Projektu Edukacyjnego
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.