Szkoła Podstawowa w Kołaczycach

Europejski Fundusz Społeczny
BIP
Ankieta
Jak podoba wam się nowa skórka strony internetowej szkoły

Bardzo

16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
Uwaga
ZABRANIA SIĘ kopiowania zdjęć oraz opisów (w całości lub w części) BEZ ZGODY właściciela i administratora strony.
IX Światowy Dzień Tabliczki Mnożenia
ŚDTM

4 października w naszej szkole obchodziliśmy święto tabliczki mnożenia, bowiem nasza szkoła po raz pierwszy przystąpiła do IX-tej już edycji ŚWIATOWEGO DNIA TABLICZKI MNOŻENIA.
W naszej  szkole zostały powołane Komisje Egzaminacyjne utworzone przez uczniów klas piątych, którzy sprawdzali wiedzę z tabliczki mnożenia u uczniów starszych zgodnie z hasłem akcji „Młodsi sprawdzają, czy starsi tabliczkę mnożenia znają”. Akcja skierowana do uczniów klas szóstych, siódmych i ósmych cieszyła się powodzeniem, bowiem uczestniczyło w niej 46-ciu uczniów naszej szkoły.Każdy uczeń biorący udział w zabawie losował los z 5 zadaniami z tabliczki mnożenia. Na ich rozwiązanie miał 3 minuty. Bezbłędne rozwiązanie zakwalifikowało uczniów do otrzymania legitymacji EXPERTA TABLICZKI MNOŻENIA.

ŚDTM2

oprac. p. Anna Bukowska

Biegi przełajowe

Dnia 5 października 2019 roku odbyły się XIX Powiatowe Jesienne Biegi Przełajowe „O Złoty Liść Dębu” Zorganizowane przez Komendę Hufca  ZHP Jasło i DH „Lisy”. Nasza drużynę reprezentowali  w kategorii  harcerze: Kacper Lisowski który zdobył 1miejsce, Konrad Jaworski 2 miejsce, Paweł Wołtosz 3 miejsce,  zas na 5 miejscu  zawody ukończył Maks Lisowski. Dziewczyny z naszej drużyny reprezentowała Zuzanna Lisowska która zdobyła  1 miejsce.
Wszyscy zmęczeni i zadowoleni z nagród wrócili do swoich domów.
Opracowanie: Kacper Jaworski, Zuzanna Lisowska

Wyjazd do Warszawy
W dniach 27-29.09.2019 ponad pięćdziesięcioosobowa reprezentacja Hufca ZHP Jasło wzięła udział w Wyprawie Pamięci do Warszawy. Udział  w niej wzięli harcerze i harcerki 15 DH Płomienie,139 DH Lisy, 166 DH Cichociemni 307 KGDH Wilki, 309 DH Golesz,  oraz instruktorzy jasielskiego hufca. Wyjazd został zorganizowany  z okazji 80 rocznicy zejścia  ZHP do konspiracji  i utworzenia podziemnych struktur  pod nazwą  Szarych Szeregów. Młodzi harcerze mieli możliwość podążania szlakiem bohaterskich druhen i druhów.

Wrzesień 2019- Warszawa

Swój pobyt w Warszawie rozpoczęliśmy od zwiedzania Sejmu RP, następnie  udaliśmy się do Muzeum Harcerstwa gdzie mogliśmy zobaczyć m.in. ubranie do  chrztu  syna założycieli Harcerstwa w Polsce Andrzeja i Olgi  Małkowskich czy  rękopis „Kamieni  na szaniec”  Aleksandra Kamińskiego. Następnie nasze kroki skierowaliśmy  na  uświęcony krwią polskich bohaterów Muzeum Walki i Męczeństwa Narodu Polskiego przy dawnej alei Szucha. Odwiedziliśmy także Wojskowy Cmentarz na Powązkach ,  aby oddać hołd bohaterom walk w obronie Ojczyzny. Tam złożyliśmy kwiaty na grobach Stefana Mirowskiego, Stanisław Broniewskiego ps. Orsza i Floriana Marciniaka - Naczelników  Szarych  Szeregów oraz Alka Zośki i Rudego. Pod ścianą pamięci zapaliliśmy symboliczne znicze.

Najwięcej uwagi podczas wyjazdu poświęciliśmy  bohaterskim harcerzom z czasu II Wojny Światowej  i Powstania Warszawskiego. W związku z tym zwiedziliśmy  Muzeum Powstania Warszawskiego, co dostarczyło niezapomnianych wrażeń dla nas. Następnie nasze ścieżki prowadziły nas do Muzeum Wojska Polskiego i  Muzeum Niepodległości na Pawiaku.  Zwiedziliśmy także  Muzeum X Pawilonu Cytadeli Warszawskiej. Wzięliśmy  udział  w uroczystej zmianie warty przy Grobie Nieznanego Żołnierza.

Spacerując  Starym Miastem podążaliśmy ścieżką Rudego, Alka i Zośki oraz innych młodych ludzi, którzy oddali swe młode życie za wolną Polskę. Zobaczyliśmy miejsce słynnej akcji pod Arsenałem, oraz pomnik Małego Powstańca.

Wyjazd ten pozwolił na nowo i „z bliska” poznawać tak bardzo ważną dla nas harcerzy  historię naszego kraju. Wzbudził we wszystkich ogromne umiłowanie do Ojczyzny.

oprac. p. R. Nowiński

Informacja
W dniach 11-13 października 2019r. szkoła organizuje wycieczkę do Kazimierza dla pracowników i emerytów. Koszt wycieczki: 500 zł.
Dofinansowanie z ZFŚS będzie uzależnione od wysokości dochodów. Zainteresowanych prosimy o kontakt z sekretariatem szkoły , tel.: 13 44 602 17 w terminie do 4 października 2019 r.

AKCJA EKOLOGICZNA
W dniu 23 września 2019 roku  odbyła się w naszej szkole Akcja Ekologiczna związana z Kampanią „Sprzątanie Świata – Polska 2019”.
W tym dniu uczniowie klas  I – VIII chętnie włączyli się w działania, które miały na celu promowanie nieśmiecenia, segregację odpadów oraz  sprzątanie cennych przyrodniczo i kulturowo terenów publicznych. W programie akcji znalazły się różnorodne działania, np. konkurs wiedzy z zakresu ekologii i ochrony środowiska, prezentacje multimedialne dotyczące zmian klimatu, pokaz plakatów propagujących proekologiczne zachowania. Były też pogadanki, gry i zabawy o tematyce ekologicznej oraz projekcja filmów i programów edukacyjnych mających na celu promocję działań bardziej przyjaznych środowisku. Nasi uczniowie posprzątali także obejście szkoły oraz  najbliższą okolicę. Wszystkie zebrane śmieci należycie posegregowali i mieli wiele satysfakcji z „dobrej roboty”!!!

Mamy nadzieję, że ten dzień,  a właściwie kilka godzin, pokazały, jak ważne są działania na rzecz klimatu oraz  uświadomiły dużej liczbie osób, że kryzys klimatyczny istnieje naprawdę i niewątpliwie jest poważnym zagrożeniem.
Zmienia się klimat, więc i my musimy zmienić sposób myślenia!
Akcja ekologiczna została zorganizowana przez p. Beatę Opałkę, p. Annę Sypień oraz  p. Małgorzatę Pawluś.

oprac. p. Beata Opałka

Teatr Kukiełkowy ArtCinema
Teatrzyk
W czwartek 26 września 2019 r.do naszej szkoły zawitał Teatr Kukiełkowy ArtCinema z Nowego Sącza ze spektaklem „O Królewnie Śnieżce i siedmiu krasnoludkach”. Była to barwna, pełna akcji i napięcia bajka. Piękna scenografia, kukiełki i skoczne melodie sprawiły, że dzieci przeniosły się do świata bajki i w ogromnym skupieniu oraz z wielkim zainteresowaniem śledziły losy głównych bohaterów. Ku uciesze dzieci przedstawienie zakończyło się weselem Królewny Śnieżki i Księcia, co uczniowie nagrodzili gromkimi brawami. Po obejrzeniu spektaklu, nastąpiła pogadanka podczas której aktorzy zwrócili uwagę na takie wartości jak przyjaźń i dobro, równocześnie uwrażliwiając dzieci na zachowanie ostrożności i bezpieczeństwa, w kontaktach z osobami nieznajomymi.