Wycieczka na lotnisko
Dodane przez Barbara K dnia Październik 07 2017 09:45:04

5 października uczniowie klas Va, VI a oraz VI b pod opieką wychowawczyń zwiedzili port lotniczy Rzeszów-Jasionka. Na początku przeszliśmy na taras widokowy i obserwowaliśmy lądowanie samolotu z Warszawy. Oprowadzanie rozpoczęło się w głównym holu nowego terminalu lotniska. Pani przewodniczka zapoznała nas z historią portu oraz omówiła  sprawy związane z podróżowaniem liniami lotniczymi, m.in. najważniejsze przepisy, prawa i obowiązki podróżnych, odprawę bagażu (wielkość i ciężar bagażu na poszczególnych liniach lotniczych).
Po otrzymaniu specjalnych identyfikatorów poszliśmy do strefy kontroli bezpieczeństwa. Tam  wkładaliśmy swoje  „bagaże”  do kuwet  i  przechodziliśmy  przez bramki z wykrywaczami metalu. Później udaliśmy się na płytę lotniska, aby  wziąć udział w prezentacji sprzętu i pojazdów gaśniczych. Dowiedzieliśmy się, w jakim celu staż musi być zawsze gotowa do akcji i dlaczego wozy strażackie są w pobliżu podczas tankowania samolotu.
Wycieczka była bardzo ciekawa, dostarczyła wielu emocji, uczniowie dowiedzieli się wielu ciekawostek o funkcjonowaniu lotniska.