Zespół Szkoły Podstawowej i Gimnazjum w Kołaczycach
Nawigacja
ZSPiG

Szkoła

Historia szkoły

Dla nauczycieli

Dla uczniów

Dla rodziców

Dokumenty szkolne

Organizacje

Klasy

Wydarzenia

Sukcesy

Konkursy

Opieka zdrowotna

Orlik 2012

Plan lekcji

Biblioteka szkolna

Świetlica szkolna

Logopeda

Projekty Edukacyjne

Gazetki szkolne

Nasza gmina, powiat

Kontakt

Szkolna Metamorfoza

Koła Muzyczne

Losowa fotografia
Godło
Certyfikaty
Szkoła Bez Przemocy
Szkoła Odkrywców Talentów
Europejski Fundusz Społeczny
BIP
Ankieta
Jak podoba wam się nowa skórka strony internetowej szkoły

Bardzo
Bardzo
60% [378 Głosów]

Średnio
Średnio
17% [109 Głosów]

Nie podoba się
Nie podoba się
22% [138 Głosów]

Głosów: 625
Od: 03/06/2013 20:22
do: 16/06/2017 01:38

Archiwum ankiet
Kalendarz
Po Wt śr Cz Pi So Ni
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30  
Podsumowanie projektu- Pierwsze Uczniowskie Doświadczenia Drogą do Wiedzy

II etap Projektu „Pierwsze uczniowskie doświadczenia  drogą do wiedzy”

 

 

Zakończył się w naszej szkole II etap Projektu „Pierwsze uczniowskie doświadczenia drogą do wiedzy”, który odbywał się pod hasłem „Wiosna budzi przyrodę do życia. Ja budzę swoje talenty, zainteresowania, budzę się do przyjaźni”. Uczniowie w tym czasie mieli do swojej dyspozycji szereg pomocy dydaktycznych, które pomagały im w rozwoju.

W trakcie trwania II etapu dało się zauważyć, że uczniowie rozwinęli zarówno kompetencje w sferach, które w diagnozie początkowej wypadły korzystnie, jak i wzrost umiejętności w sferach, w których zarejestrowano średni lub niski poziom. Duża część uczniów wykazywała duże lub bardzo duże umiejętności w sferze językowej i matematycznej. Nastąpił wzrost poziomu tych inteligencji. W przypadku sfer takich jak muzyczna, ruchowa, przyrodnicza, które wypadły słabiej w diagnozie początkowej, też zauważa się postęp, u niektórych uczniów nawet znaczący. Z uwagi na stały dostęp do przyrządów gimnastycznych można było, w krótkim czasie dostrzec u dzieci wzrost sprawności fizycznej w zakresie koordynacji wzrokowo-ruchowej, zręczności, zwinności, gibkości . Prezentowały własnego pomysłu tory przeszkód z przyrządów i sposoby ich pokonywania. Uczniowie potrafili ad hoc na przerwach stworzyć instrumentarium perkusyjne, na którym odgrywali ciekawe solówki perkusyjne. Ciekawym efektem zajęć są prace wykonane przez uczniów z Mozaiki. Dzieci puściły wodze wyobraźni i powstały „kosmiczne roboty” o niezwykłych formach (Wzorki, stworki). Bardzo pozytywnym efektem okazała się nauka pływania w ramach Projektu. Niektórzy uczniowie po kilku zaledwie lekcjach na basenie radzą sobie w wodzie zupełnie dobrze (Prezentacja „Pływamy”). Bardzo chętnie sporządzały preparaty do badania przez mikroskop i widać, że nabrały chęci do posiadania własnego mikroskopu, który spełniałby większe wymagania badawcze. Na Pokaz Efektów uczniowie przygotowali przedstawienia „Porwanie Motylka” i „Wiosna się budzi”. Przygotowanie dwóch inscenizacji, dekoracji, rekwizytów wymagało od uczniów samodzielności, pomysłowości, współpracy, odpowiedzialności .

 

 


Zauważa się większą swobodę i otwartość w relacjach między dziećmi i między dziećmi a nauczycielami. Po zakończeniu Projektu w miarę możliwości będziemy kontynuowali podjęte działania dla wieloaspektowego rozwoju naszych uczniów.

Komentarze
Brak dodanych komentarzy. Może czas dodać swój?
Dodaj komentarz
Nick:*
E-Mail:*
Strona:
Treść:*

Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony

Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?